Ужгородська загальноосвітня школа №5 - Учнівське самоврядування
УЧНІВСЬКЕ САМОВРЯДУВАННЯ В ШКОЛІ

Модель учнівського самоврядування в СШ №5







Важливу роль у підготовці людини, що відповідає вимогам ХХІ століття, людини, яка здатна здійснювати зміни, вирішувати як щоденні, так і масштабні завдання, що мають забезпечити не лише виживання, але і прогрес нації, відіграє учнівське самоврядування.

На розвиток молодого покоління впливає чинник вибору між двома моделями життя: пасивного (коли за людину хтось робить вибір і приймає рішення) й активного (коли людина свідомо вирішує, як їй жити і діяти). Вибравши першу модель життя, молоді люди ростуть пасивними, а це втрати для суспільства загалом. Сучасному суспільству потрібні енергійні, ініціативні люди, які володіють якостями лідера, здатні організувати діяльність. У зв’язку з цим виникає необхідність у підготовці таких людей зі школи.

У СШ №5 молодь розвиває свій творчий потенціал в учнівському самоврядуванні. Його діяльність організована таким чином, що народжена ініціатива має форму ідей і прагнень, спроб діяти. Вона  розвивається, а не пригнічується дорослими. У закладі панує атмосфера, у якій культивується дитяча активність, партнерство. Учнівське самоврядування виконує функції внутрішньої самоорганізації учнів закладу, працює на перспективу майбутньої участі молодого покоління  в органах державного і громадського управління й самоврядування.

В організації діяльності учнівського самоврядування великого значення набуває компетентнісний підхід. Адже особистість, яка залучена до самоврядування, отримує можливість перевірити власну спроможність вирішувати різноманітні завдання, пізнає себе та своє середовище, свій життєвий потенціал, можливості його розвитку.

Виховний потенціал учнівського самоврядування  надзвичайно потужний: він вводить особистість у світ лідерства, формує соціальні можливості, розвиває самодіяльність та ініціативу дітей, забезпечує можливість самостійно приймати рішення, культивує в учнівської молоді позицію, за якої вона є господарем власних дій.

Отже самоврядування у СШ №5 створює умови для розкриття творчого потенціалу молоді, сприяє розвитку соціальної та життєвої компетенції. Воно засноване 2001 року ученицею Юлією Мокрієнко та вчителем Савко Н.Г. Над його моделлю працювали вчителі школи Савко Н.Г., Сивохоп Я.М. та Юрков Т.О. З 2004 року організатором роботи самоврядування є Симкович М.О. На практиці реалізовували справжнє розуміння самоврядування 8 президентів:

  • Мокрієнко Юліанна (2001-2003н.р.)
  • Манько Ярослав (2003-2004 н.р)
  • Стефанцов Микола (2004-2005 н.р.)
  • Свергун Олександр (2005-2006 н.р.)
  • Гришкін Руслан (2006-2007 н.р.)
  • Карпенко Михайло (2007-2008 н.р.)
  • Павликовська Юліанна (2008-2009 н.р.)
  • Волинець Крістіна (2009)
  • Петрова Ніколетта (2010)

За 8 років існування самоврядування у школі відбулося багато позитивних зрушень. Залучившись до управлінської діяльності, підлітки навчились приймати відповідальність за свої результати, зросла ініціативність щодо вирішення завдань, усвідомленість й системна участь у житті школи. Учні самі замислились над проблемою протиставлення ініціативній групі пасивної більшості. Так, у №11 газети «Пентагон» за 2007 рік учні показують своє розуміння питання яким чином має організовуватися самоврядування та чим має бути зумовлена їх активність:

«Учнівське самоврядування в нашій школі є фактичним відображенням активної громадської позиції одиниць як протиставлення зубожілому, йолопуватому конформізму пасивної більшості. Себто прагнення декількох людей протистоять байдужості інших. Учнівське самоврядування було започатковане з метою зробити життя звичайного йчня більш незвичайним, більш цікавим і різноманітним. Та основним, практично єдиним поштовхом до будь-яких дій чи змін мало бути бажання чи готовність самих учнів до цього».

І справді, САМЕ самоврядування, а не за чиєюсь вказівкою, розвиватиметься тоді, коли цього захочуть самі діти, відчують потребу, необхідність. Самоврядування у СШ №5 з кожним роком стає все більш ініціативнішим. Адже там, де за спиною дітей виконується за них вся робота, не може бути і мови про справжнє самоврядування, така обстановка виховує в дітей лише формальне ставлення до нього. Активність учнів з кожним роком зростає лише тому, що їм не нав’язується готова схема, а учні самі прийшли до певних висновків і спробували своїми силами щось організувати.



АКТУАЛЬНО / КОРОТКО

26/01/2016 ОБГОВОРЕННЯ
Адміністрація школи разом із профспілкою та батьківським комітетом проводить обговорення попереднього проекту нового статуту школи, який можна завантажити за посиланням: статут.

Просимо приєднатися до обговорення та вносити свої пропозиції, надіславши електронного листа на адресу sch5uzh@gmail.com

СТРУКТУРА 2018/2019 н.р.

І семестр - 01.09.2018 - 29.12.2018
ІІ семестр - 14.01.2019 - 31.05.2019

Канікули:
осінні: 27.10.2018 - 04.11.2018
зимові: 30.12.2018 - 13.01.2019
весняні: 25.03.2019 - 31.03.2019

Для учнів перших класів вводяться додаткові тижневі канікули з 18 по 24 лютого 2019року. (Рішення педагогічної ради школи від 31.08.2018, протокол №6).


РОЗКЛАД ДЗВІНКІВ

Урок Старша Молодша
1 08.00 - 08.45 08.15 - 08.55
2 08.55 - 09.40 09.05 - 09.45
3 09.55 - 10.40 10.00 - 10.40
4 10.55 - 11.40 10.55 - 11.35
5 11.50 - 12.35 11.45 - 12.25
6 12.55 - 13.40  
7 13.50 - 14.35  
8 14.45 - 15.30  

АДРЕСА

Київська набережна, 16
м.Ужгород, 88018,
Закарпатська область,
Україна

БАНЕРИ

Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Освітній портал ПедПРЕСА

Український центр оцінювання якості освіти

Освітній портал ОСВІТА.УА